Czy warto korzystać z gryfu łamanego?

Do treningów siłowych przeznaczonych jest wiele przyrządów i rozwiązań, które urozmaicają ćwiczenia i pozwalają angażować w ich obrębie poszczególne partie mięśniowe. Jednym z najpopularniejszych akcesoriów są gryfy, a więc drążki będące elementami sztangi – nakłada się na nie odpowiednio dobrane obciążenia. Na siłowni często znajdziemy gryfy proste, z których korzysta się chociażby przy okazji ćwiczeń na ławeczkach, lecz istnieją też modele łamane. Do czego służą i dlaczego może to być cenny element do przeprowadzanych treningów?

Zalety tego rodzaju gryfu

Z uwagi na swój dość wyjątkowy wygląd jest to sprzęt na który wiele osób patrzy z pewną dozą niepewności, lecz gryf łamany znajduje zastosowanie przy bardzo wielu ćwiczeniach i charakteryzuje go duża użyteczność. Jego najważniejszym atutem jest fakt, iż takie profilowanie sprawia, że gryf łamany w mniejszym stopniu obciąża nadgarstki, łokcie, a także barki. Dzieje się tak z uwagi na to, że łatwiej go uchwycić i pozwala wykonywać również pełniejszy ruch – taki, który często byłby niemożliwy do dopięcia w przypadku modelu prostego. Z uwagi na swoją charakterystykę jest często polecany osobom początkującym lub takim, które przetrenowały swój organizm i potrzebują delikatnej regeneracji lub też mają problemy ze wspomnianymi częściami ciała. Nie oznacza to jednak, iż gryf łamany będzie przydatny tylko dla takich osób. W praktyce powinien się znajdować w każdej siłowni, bowiem korzystają z niego również doświadczeni siłacze. Z uwagi na to producenci produkują wiele zróżnicowanych wariantów, które różnią się kątem łamania – wyróżnia się mocno i lekko łamane. Te pierwsze stosuje się często przy mocno specjalistycznych treningach, gdy konieczne jest rzeźbienie wybranych fragmentów mięśni – oddziałują bowiem intensywnie na szczyt głowy mięśnia.

Do czego są wykorzystywane?

Z uwagi na powyginane pręty gryf łamany preferowany jest przy ćwiczeniach na mięśnie dwugłowe i trójgłowe ramion, zwane popularnie bicepsami oraz tricepsami. Można z nich korzystać luźno (na stojąco) lub z oparciem – rekomenduje się je na przykład przy ćwiczeniach wykonywanych na tak zwanym modlitewniku. Stanowią alternatywę nie tylko dla drążków prostych, ale też częściowo dla hantli, bowiem w treningach na siłowni najważniejsze jest to by nie popadać w rutynę i stale różnicować swoje ćwiczenia. Z tego także względu wykorzystuje je również wielu doświadczonych użytkowników, dla których stanowią odmianę względem wykorzystania klasycznych hantli do ćwiczenia mięśni ramion.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ